Aktualności

Poniedziałek 23-02-2015

Piękny 8 marca. Przygotuj salon na Dzień Kobiet

Święto „socjalistyczne”, „szowinistyczne” czy też inne ironiczne określenia nie robią na nas wrażenia.
Dla nas 8 marca to nie tylko Dzień Kobiet. To święto piękna, pozytywnego spojrzenia na świat,
okazywania wzajemnej sympatii.
Doskonała okazja, aby sprawić komuś przyjemność, ofiarować drobny podarek.
Ponieważ ten dzień już niebawem, mamy dla Was prezent w postaci sprawdzonych pomysłów na zorganizowanie Dnia Kobiet w salonie kosmetycznym i pozytywne zaskoczenie klientów.

 

Doskonały dzień na…promocję!

Jednym z najprostszych i najpopularniejszych sposobów na zachęcenie klienta
do skorzystania z usługi jest obniżenie ceny. Warto poinformować wcześniej, np. poprzez media społecznościowe,
że w tym wyjątkowym dniu obowiązuje rabat (kwotowy lub procentowy) dla pań na wybrane usługi.

Wszyscy lubimy dostawać prezenty. Ciekawym rozwiązaniem będzie wręczenie bonu z logo salonu i zaproszeniem na kolejny zabieg/ wizytę z przysługującym rabatem.

Innym pomysłem będzie skorzystanie z systemu poleceń. Jeśli klientka odwiedzi salon z przyjaciółką lub kilkoma koleżankami, wszystkie panie otrzymają specjalne zniżki na wybrane zabiegi i lampkę wina, aby umilić czas oczekiwania.

Jeśli chcemy przeprowadzić kampanię na szerszą skalę, warto zastanowić się nad podjęciem jednorazowej współpracy z przedstawicielami marek produkujących kosmetyki do makijażu na zasadzie obustronnej promocji. W jej ramach specjalista od wizażu danej firmy przez określony czas wykonuje za darmo make-up chętnym klientkom. Dzięki temu marka daje możliwość wypróbowania trwałości swoich kosmetyków i promuje się bezpośrednio,
salon natomiast zyskuje dodatkowe zainteresowanie.

Jeśli prowadzisz spa lub duży salon kosmetyczny i dysponujesz większym budżetem na promocję, dobrym pomysłem jest organizacja Dnia Kobiet na zasadzie eventu z wejściówkami. Stałym klientkom warto przyznać zniżkę na zaproszenie, natomiast informację o imprezie umieścić na profilu portali społecznościowych i wysłać w newsletterze. Takie wydarzenia należy dobrze przemyśleć i odpowiednio przygotować. Warto również zadbać o odpowiedni poczęstunek. Cena zaproszenia będzie uzależniona od usług, które zaplanujesz na wieczór. Jednak nie może ona być zbyt wygórowana – ma zachęcać, nie odstraszać. Dobrze, jeśli klientka odniesie wrażenie, że „takie zabiegi” w „takiej cenie” będą zwyczajnie opłacalne.

Pamiętaj, że kupujemy oczami

Dzień Kobiet to nie tylko okazja do zwiększenia dziennego obrotu i pozyskania klientów,
ale także do stworzenia pozytywnego wizerunku i wypromowania salonu na szerszą skalę.

Zadbaj więc o odpowiednią aranżację wnętrz, subtelne, ale widoczne dekoracje, stworzenie nastroju wyjątkowości.

Świetnie sprawdzają się klasyczne pomysły, tj.: tulipan w prezencie dla każdej klientki, która odwiedzi tego dnia salon, czy drobny poczęstunek. Wariacją na temat kwiatów mogą być czekoladki z logo salonu zapakowane w eleganckie pudełeczko. Takie personalizowane słodycze można zamówić przez Internet lub w większych cukierniach.

Pamiętaj o najprostszych formach budowania wizerunku, jak odpowiedni post na portalach społecznościowych oraz okazjonalny newsletter. Zwykłe życzenia można połączyć z akcją promocyjną, np. „dziś dla każdej pani 5% rabatu na wszystkie zabiegi” lub „polub nasz salon i udostępnij ten post, a otrzymasz…”. Oprócz zachęcenia rabatem prowokujesz do aktywności, co zazwyczaj przekłada się na nowych „fanów”, a ci – często na klientów.

Oprócz powyższych sposobów pamiętaj, o tym, który sprawdza się zawsze,
bez względu na porę, okazję czy branżę:

uśmiechaj się!

 

Zespół gabi.net.pl